Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Edukometrie - Item response theory
Voňková, Hana
Název práce: Edukometrie - Item Reponse Theory Autor: Hana Křížovská Katedra: Katedra pravděpodobnosti a matematické statistiky Vedoucí diplomové práce: Prof. Ing. František Fabian, CSc. Email vedoucího: nemá Abstrakt Pokud chceme zjistit, jak schopní jsou nějací žáci či jiné osoby, můžeme jim zadat didaktický test, který bude sestaven z otázek testujících danou schop- nost. Cílem pak je, na základě odpovědí žáků či jiných osob, odhadnout jejich schopnost (parametr schopnosti) a vlastnosti otázek (parametry otázek) v testu. Dále předpovídáme, jak by žák, kterému jsme zadali jen několik otázek v testu (mějme pro něj zjištěny parametry otázek), odpovídal na zbylé otázky v testu. Touto problematikou se zabývá teorie odpovědí na položky (zkratka TOP, anglický ekvivalent je "Item Response Theory"). V úvodu diplomové práce jsou popsány důvody, proč je k vyhodnocování didaktických testů lepší využívat modely u nás málo používané teorie odpovědí na položky než kla- sickou teorii testů. Podrobně je popsán Raschův model pro dichtomickou veličinu, což je jeden z hlavních modelů TOP. Nejprve je ukázáno jeho odvození a následně jsou uvedeny jeho základní vlastnosti. Na Raschových modelech pro dichotomickou veličinu...
Edukometrie - Item response theory
Voňková, Hana
Název práce: Edukometrie - Item Reponse Theory Autor: Hana Křížovská Katedra: Katedra pravděpodobnosti a matematické statistiky Vedoucí diplomové práce: Prof. Ing. František Fabian, CSc. Email vedoucího: nemá Abstrakt Pokud chceme zjistit, jak schopní jsou nějací žáci či jiné osoby, můžeme jim zadat didaktický test, který bude sestaven z otázek testujících danou schop- nost. Cílem pak je, na základě odpovědí žáků či jiných osob, odhadnout jejich schopnost (parametr schopnosti) a vlastnosti otázek (parametry otázek) v testu. Dále předpovídáme, jak by žák, kterému jsme zadali jen několik otázek v testu (mějme pro něj zjištěny parametry otázek), odpovídal na zbylé otázky v testu. Touto problematikou se zabývá teorie odpovědí na položky (zkratka TOP, anglický ekvivalent je "Item Response Theory"). V úvodu diplomové práce jsou popsány důvody, proč je k vyhodnocování didaktických testů lepší využívat modely u nás málo používané teorie odpovědí na položky než kla- sickou teorii testů. Podrobně je popsán Raschův model pro dichtomickou veličinu, což je jeden z hlavních modelů TOP. Nejprve je ukázáno jeho odvození a následně jsou uvedeny jeho základní vlastnosti. Na Raschových modelech pro dichotomickou veličinu...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.